sobota, 25 stycznia 2014

"Gra o Ferrin" Katarzyna Michalak

Początkowo nie byłam zachwycona tą książką, może dlatego że poleciła mi nią pani bibliotekarka, która ma słaby gust, a może dlatego że nie byłam przekonana do polskiego fantasty, a może bo okładka mi się nie spodobała. Nie wiem, ale wiem że jak zaczęłam nią czytać to nic innego się nie liczyło tylko to co będzie na kolejnej stronie, w kolejnym zdaniu.

" -Jeszcze z tobą nie skończyłem!
-Gwoli ścisłości, jeszcze ze mną nie zacząłeś".

Gra o Ferrin to faktycznie jest gra, tak jakbyśmy grali sobie w pokera, tylko jest wyższa stawka, a toczy o nią bój samo Zło i Zdrada. Młoda lekarka - Karolina-  po śmierci swojej bliźniaczki, o której  nie miała pojęcia pragnie udać się do  krainy opowiadanej w dzieciństwie. Sama siebie zaskakuje i przenosi się do Ferrinu. Trafia w sam środek wojny, nie byle jakiej ale bardzo ważnej w której zwycięzca zbierze wszystko - całą magiczną krainę. Karolina w Ferrinie jest Anaelę dell'l Iderei. Gwiazdą Ferrinu, pierwszą z przepowiedni. Na swojej drodze spotyka wielu przyjaciół i wrogów. Poznaje elfów, których staje się królową i żoną jednego z nich. Poznaje smoki, którymi rządzi Rakar, Berenikę władczynię Krainy Czarodziejek z mroczną tajemnicą, chcącą wykorzystać Karolinę do własnych celów. Górali, Darrakijczyków, Anderiańczyków i wiele innych ludów. Anaela zakochuje si w swoim wrogu, a on w niej. Będzie jej służył wierny Saris - ostatni Cie, a zarazem ich władca, który mówi oraz Hatirę - lwianę, która lata i broni Anaelę. Poznaje Kassandrę, małą dziewczynkę, która widzi przyszłość.
" W tej głusz, dobry człowieku, uczono mnie przynajmniej podstaw kultury: przedstaw się, szanuj rozmówcę, nie dotykaj eksponatów i takie tam".



Książka jest z gatunku fantasty, ale jest też przygodowa i science fiction. Rozkwita w niej romans i wiele nowych przyjaźni. Lektura jest idealna dla każdego kto chce się oderwać od rzeczywistości, od tego szarego i zimnego świata do nierealnej krainy z legendarnymi i mitycznymi stworami wprost z naszej wyobraźni. Polecam, a każdy wielbiciel fantastyki powinien nią mieć w swojej biblioteczce.




Gra o Ferrin ~ Powrót do Ferrinu ~ Serce Ferrinu 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz