wtorek, 15 kwietnia 2014

Zdradzona - P.C. Cast + Kristin Cast

"Zdradzona" to drugi tom cyklu z Domu Nocy, napisany przez P.C. Cast i Kristin Cast.


Zoey Redbird, adeptka w szkole wampirów, czuje, że wreszcie odnalazła swoje miejsce na ziemi. Została przewodniczącą Cór Ciemności i co ważniejsze, ma chłopaka... a nawet dwóch. Tymczasem w środowisku zwykłych śmiertelników dochodzi do tragedii - ginie kilkoro nastolatków, a wszystkie tropy wiodą do Domu Nocy. Kiedy ludziom z jej dawnego otoczenia grozi niebezpieczeństwo, Zoey zaczyna sobie uświadamiać, że niezwykła moc, jaką została obdarzona, obraca się przeciwko jej najbliższym. Dziewczyna musi znaleźć w sobie dość odwagi, by stawić czoło najgorszemu - zdradzie.

Wejdź do mrocznego Domu Nocy i poznaj tajemnice świata wampirów.

Powrót do Domu Nocy w "Zdradzonej" jest osadzony miesiąc po przybyciu Zoey do szkoły. Dziewczyna, przygotowuje się do pierwszego obrzędu Pełni Księżyca, jako przewodnicząca Cór Ciemności - elitarnej grupy, której rządziła Afrodyta. Erick Night, który na początku książki jest nieobecny, zastąpiony został przez inne postacie męskie w życiu Zoey. Między innymi przez dorosłego wampira Lorena Blake'a oraz przez jej byłego chłopaka Heath'a. W książce pojawia się nowa postać - Jack Twist - współmieszkaniec Erick'a. Ogólnie bohaterowie przypadli mi do gustu oprócz Lorena, który według mnie był za bardzo sztuczny jak i miał swój plan wobec Zoey, który nie wypalił. Do niektórych z bohaterów zmieniłam zdanie na lepsze, lecz co do kilku się zawiodłam, co było konieczne do rozkręcenia końcowych akcji.

Ciemność nie zawsze oznacza zło, tak jak światło nie zawsze niesie dobro.
Słowa bogini Nyks nabierają coraz większego sensu, lecz zło pokazuje się w osobach, które Zoey lubi i szanuje. Gdy dziewczyna ratuje swojego byłego chłopaka - Heath'a - po utracie najbliższej jej osoby, odkrywa mroczne tajemnice będące wśród murów Domu Nocy.

W książce nie brakuje dramatycznych chwili. Momentów romantycznych, które niosą za sobą ciąg zdarzeń, nie zawsze przyjemnych. Sytuacji, w których bohaterowie nie wierzą i pragną by okazało się to tylko złym snem, lecz rzeczywistość okazuje się jak z największego koszmaru.

Do akcji książki mam wiele zastrzeżeń i jest więcej minusów niż plusów. Akcja książki według mnie rozwijała się powoli, są próby nawiązania sytuacji do późniejszych przygód, które według mnie nie były ciekawe, lecz dodawały dreszczy emocji. Początkowo czytając Zdradzoną bardzo mi się dłużyło, lecz pod koniec akcja osiągnęła swój punkt kulminacyjny, w którym nie było czasu na nudy, jedno wydarzenie przebijało kolejne. Dzięki ciekawemu zakończeniu powieści mam ochotę po raz kolejny sięgnąć po serię Dom Nocy, chociaż podczas większości czytania Zdradzonej ciągnęło mi się.

Często po tytule książki moje oczekiwania rosną albo maleją. Tym razem urosły lecz była to przedwczesna radość. Pod słowem zdrada rozumiem kłamstwa w związku, lecz z punktu widzenia autorek chodziło o inny rodzaj zdrady. Pierwszej z nich bym nie uznała, gdyż była ona wymuszona, a nie dobrowolna, lecz druga była bez żadnego przymusy, z własnej woli.

Podsumowując książkę Zdradzona przez większość czasu czytania mi się nie podobała, zmieniło się to dopiero pod koniec lektury czym zachęciło mnie po sięgnięcie po kolejną część, lecz mam nadzieję, że całość trzeciego tomu mi się spodoba a nie tylko fragment.
Powieść zaczyna się rozkręcać dopiero pod koniec lektury.  Początkowo miałam ochotę rzucić książkę w "kąt" gdyż tak denerwowały mnie liczne sytuacje. Książka nie przypadła mi do gustu, często denerwowało mnie zachowanie Zoey i nie tylko. Druga część Domu Nocy nie urzekła mnie tak jak pierwsza część z tego cyklu, lecz liczę że trzecia część pójdzie w ślady Naznaczonej a nie  Zdradzonej.  Jak ja to mówię:  Najlepsza jest pierwsza część, późniejsze są naciągane i do tego cyklu to zdanie w pełni pasuje.


Naznaczona ~ Zdradzona ~ Wybrana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz