sobota, 19 kwietnia 2014

"Gildia magów " - Trudi Canavan

"Gildia Magów" to pierwszy tom znakomitej trylogii fantasy, skrzącej się od magii, akcji i przygód. Gildia magów to pierwsza księga trylogii Czarnego Maga.

Co roku magowie z Imardinu gromadzą się, by oczyścić ulice z włóczęgów, uliczników i żebraków. Mistrzowie magicznych dyscyplin są przekonani, że nikt nie zdoła im się przeciwstawić, ich tarcza ochronna nie jest jetdnak tak nieprzenikniona, jak się im wydaje.

Kiedy bowiem tłum bezdomnych opuszcza miasto, młoda dziewczyna, wściekła n okrutne traktowanie jej rodziny i przyjaciół, ciska w tarczę kamieniem - wkładając w to całą swoją złość. Ku zaskoczeniu wszystkich, kamień przenika przez barierę i dosięga jednego z magów.

Coś takiego jest nie do pomyślenia. Oto spełnił się najgorszy sen Gildii:  w mieście przebywa nie szkolona magiczka. Trzeba ją znaleźć - i to szybko , zanim jej moc wyrwie się spod kontroli, niszcząc zarówno ją, jak i miasto.


"Gildia Magów" podzielona jest na dwie części.  Gildia Magów to historia o przygodzie uciekającej Sonei, której pomaga Cery, a towarzyszą im Harrim i Donia. Dziewczynę szukają magowie z Gildii, którzy chcą jej pomóc, lecz ona sądzi że chcą ją zabić. Najbardziej w jej poszukiwania angażuje się Dannyl i Rothen, który jako jedyny widział ją i rozpoznał. Magowie szukają jej w slumsach lecz to nie daje rezultatów, próbują również poszukiwań drogą mentalną, co również nie daje rezultatów.  Z inicjatywy Farena Sonea zaczyna uczyć się czytać, jak i próbuje zrozumie choć cząstkę magi z zdobytych ksiąg przez Złodziei.

Akcja książki osadzona jest w wymyślonym od podstaw świecie w Ziemiach Kyralii w Imardinie. W mieście podzielonym na Gildię i Okręgi. Świat, w którym magia otacza ludzi, lecz tylko wybrani mogą się ją posługiwać, do pewnego czasu. Wszyscy nowicjusze z Krajów Ziem Zaprzysiężonych uczą się w Kyraliańskiej Gildii Magów

Akcja książki jest wartka. Nie zanudzała mnie, lecz przyjemnie mi się nią czytało.
Książkę oceniam na duży plus za język, akcje, bohaterów, których polubiłam i się z nimi utożsamiałam, za miasto, które zostało opisane nie tylko z dobrej strony, lecz też z tej złej, co miało swój urok.
Uwielbiam czytać wszelakie powieści fantastyczne, a ta była świetna. W najbliższym czasie mam zamiar przeczytać kolejna część.

4 komentarze:

  1. Dużo słyszałam o tych książkach. Są one na co drugim blogu, jednak to kompletnie nie moja tematyka ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego, lecz może kiedyś najdzie Cię ochota i sięgniesz po nie ;)

      Usuń
  2. Mi się troszkę nudziła... sama niedawno recenzowałam :D spodziewałam się większej dawki magii i nie dostałam tego, jednak cieszę się, że Tobie się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wiele bardziej podobała mi się druga część (tej książki), która bardzo podniosła moją opinię na jej temat.

      Usuń