środa, 12 lutego 2014

"Noelka" Małgorzata Musierowicz

Noelka to 7 część Jeżycjady Małgorzaty Musierowicz.

"Przecież z kłótni nigdy nie wynika nic dobrego "

Kolejna części serii opowiada dzień z życia, a tym dniem jest wyjątkowa i niepowtarzalna doba czyli wigilia Bożego Narodzenia. Główną bohaterką jest Elka, dziewczyna którą wychowywało trzech mężczyzn i zawsze dostaje to czego chce, a święta Bożego Narodzenia to jej ulubiony czas. Od samego rano ten magiczny czas zapowiada się katastrofalnie. Elka dochodzi do wniosku, że nie wszyscy mężczyźni na świecie darzą ją uwielbieniem i skłonni są do spełnienia jej zachcianek oraz tolerowania jej zachowania. Dziewczyna wieczór wigilijny spędza z Tomkiem, chłopakiem przebranym za Gwiazdora, a ona sama za aniołka. W dwójkę chodzą po ulicach Poznania i wstępują do poszczególnych domów by obdarować dzieci prezentami i spotykają się z różnymi przygodami, które wpływają na punkt widzenia przez nich otaczającego świata.


"Nie próbuj zmieniać nikogo. Ani niczego. To w tobie siedzi ta złość. W tobie, a nie w tym kimś są negatywne uczucia."

Książka została wydana w 1992 lecz nadal zachwyca współczesną młodzież - czego jestem przykładem. Serię Jeżycjada można czytać osobno lub też od początku do końca. Ja nie skończyłam Kłamczuchy, gdyż nie mogłam znieść ciągłego kłamstwa głównej bohaterki, więc tej jednej części nie przeczytałam jak i innej gdyż nigdzie nie mogę jej dostać. Pewnie większość z was już słyszało o tej serii lecz jeśli jeszcze nie przeczytaliście to ogromnie polecam a najbardziej młodzieży, która teraz widzi świat tylko w internecie - chociaż też jestem do nich zaliczana przez moich najbliższych, ale warto zmienić tą jedną rzecz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz