wtorek, 6 stycznia 2015

Miasto Szkła - Cassandra Clare





Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować się na walkę u boku  wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych... albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mog pozwolić sobie na zakazaną miłość?



Cassandra Clare to pseudonim amerykańskiej pisarki Judith A.Rumelt, która urodziła się  27 lipca 1973 roku w Iranie. Jej natchnieniem do napisania serii Dary Anioła był krajobraz Manhattanu.





Miasto szkła to trzecia część serii Dary Anioła Cassandry Clare. Głównymi bohaterami cyklu są Clary i jej przyjaciele.

W trzeciej części poznajemy nowych bohaterów, lecz ci z którymi przeżywaliśmy wcześniejsze przygody dalej są. Clary to nastolatka, która podejmuje wiele pochopnych decyzji w swoim życiu, a zarazem ma niesamowity dar tworzenia nowych run, dzięki tej umiejętności przeniosła się do Idrisu. Przez ten czyn prawie co nie zginęłą w otchłaniach jeziora Lyn. Dziewczyna i jej przyjaciele muszą stawić czoło Valentinowe'i, który nie oszczędzi nikogo na swojej drodze do władzy, nawet niewinne dzieci! Clary w Alicante poznaje wiele osób, tych co jej życzą wszystkiego najlepszego jak i tych co chcą dla niej tego co najgorsze. Simon, który zostaje wciągnięty w świat kłamstw niektórych Nefilim, nie chce się im tak łatwo poddać, lecz jest to bardzo trudne.

Akcja powieści rozgrywa się w Idrisie, ojczyźnie Nocnych Łowców, w jej stolicy Alicante, która strzeżona jest przez demoniczne wieże ( na jej teren nie mogą wejść demony) i w jej okolicy, pięknych dolinach i lasach, które skrywają różne istoty i wiele tajemnic.

Miasto Szkła tak jak wcześniejszą część czytało mi się przyjemnie i bardzo szybko. Nie było w niej natłoku informacji, między którymi mogłam bym się zagubić lecz wystaczają ilość by wszystko zrozumieć. Fabuła książki jest ciekawa i cały czas coś się dzieje, lecz jest też zagmatwana, np w stosunku co do Jace i jego dzieciństwa. Spodobał mi się kraj, Indris, który pisarka wymyśliła, w mojej wyobraźni jest to piękny widok. Okładka książki podoba mi się i przywiązuje do fabuły książki.
Narracja książki przypadła mi do gustu, gdyż pisarka nie kierowała się tylko jedną główną historią, lecz też innymi. Wplata dreszczy oczekiwania co będzie dalej, poprzez urwanie w połowie akcji i włożenie przygód innego bohatera, który znajduje się w zupełnie innym miejscu i co innego robi.
Powieść oceniam na 8/10.

Książka bierze udział w Wyzwaniach:
1. Książkowe Wyzwanie 2015 (Przeczytana w jeden weekend)
2. Książkowe Podróże 2015

15 komentarzy:

  1. To ostatnia część Darów anioła jaką miałam okazję przeczytać :) Ogólnie uwielbiam tą serię, chociaż jakoś nie ciągnie mnie do przeczytania następnych tomów...

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chcę przeczytać kolejny, chociaż nie mam pojęcia co w nim może być, skoro główny wątek się zakończył.

      Usuń
  2. Na pewno przeczytam! Zaraz po "Mieście Popiołów" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ekranizację pierwszej części... ale książek czytać nie będę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film był fajny, ale książka jest o wiele lepsza od ekranizacji.

      Usuń
  4. Czytałam pięć tomów Darów Anioła i podobały mi się, ale zdecydowanie wolę Diabelskie maszyny.

    OdpowiedzUsuń
  5. przede mną jeszcze pierwsza część. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze chciałam przeczytać tę serię, ale niestety raczej nie znajdę dla niej czasu :) Oglądałam jedynie ekranizację, ale wiem, że to nie to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Dary Anioła (choć numer jeden - nadal po lekturze 6 tomów stanowi dla mnie Miasto Kości) ale i bardzo lubię Mechaniczną Trylogię (Mechaniczny Książę najlepszy). Będę czyta wszystko to, co napisze Clare - a najbardziej czekałam na Lady Midnight (nowa seria po Darach) a tutaj... premiera z tej jesieni na marzec 2016 !

    OdpowiedzUsuń
  8. Serię mam w planach. może nawet w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń