sobota, 30 sierpnia 2014

Nieziemska - Cynthia Hand

Nieziemska to pierwsza część z trylogii Cynthia'i Hand.

Opis

Na początku jest chłopak,
który stoi wśród drzew.

Mnie więcej w moim wieku. Już nie dziecko, ale jeszcze nie mężczyzna, ma może siedemnaście lat. Nie jestem pewna, skąd to wiem. 
Widzę tylko tył głowy, wilgotne ciemne włosy kręcą mu się na karku. Palące słońce wysysa soki ze wszystkiego co żyje. 
Niebo na wschodzie ma dziwną pomarańczową barwę. Czuć gryzący zapach dymu. Przez chwilę przepełnia mnie tak przytłaczający żal, że aż trudno oddychać. 
Nie wiem dlaczego. Robię krok w stronę chłopaka i otwieram usta, żeby go zawołać, ale nie znam imienia. 
Ziemia chrzęści mi pod stopami. 
Usłyszał. Zaczyna się odwracać.
Jeszcze chwila, a zobaczę jego twarz.
 I
 wtedy wizja opuszcza mnie. Mrugam i już jej nie ma.


 Recenzja
Nieziemska to kolejna powieść o aniołach, lecz gdyby wątek nefilim usunąć to została by książka o życiu nastolatki, o jej problemach, rozterkach miłosnych i życiu w szkole.
Okładka Nieziemskiej raz mi się podoba a raz nie, nie wiem co o niej sądzić.

Główna bohaterka ma na imię Clara i ma 16 lat. Od dziecka mieszka w Kalifornii, lecz gdy dostaje swoje pierwsze zadanie, wraz z bratem - Jeffrey'em i mamą przeprowadzają się do Jackson, by Clara mogła ocalić Christiana. W nowej szkole zaprzyjaźnia się z Wendy i Angelą. W Nieziemskiej jest już tak przewidywalny trójkącik miłosny, że przez to książka dostała ode mnie dużego minusa.

Po przeczytaniu kilku słów jednej z moich ulubionych pisarek na okładce drugiej części serii byłam zachwycona, lecz po zapoznaniu się z pierwszymi rozdzaiłąmi książki mój zachwyt opadł. Sądziłam, że powieść przeczytam "jednym tchem", lecz tak się nie stało.

Końcówka Nieziemskiej mnie zaskoczyłam, lecz nie stało się tak jak sobie wyobrażałam zakończenie. Bardzo dużo akcji przewidziałam i na większości stron wiedziałam czego oczekiwać, lecz niektóre sytuacje mnie bardzo zaskoczyły.

Nie wiem czy w najbliższym czasie przeczytam Anielską, gdyż na razie mam dość trójkącików miłosnych, które są w tak wielu książkach młodzieżowych. Nieziemska niestety mnie nie zachwyciłam. Język książki za to był prosty i przyjemny do czytania.
Oceniam na 5/10.

2 komentarze:

  1. Zła ocena, czuję, że ja bym zjechała. Ale okładka nawet ładna klimatyczna.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka tak, ale reszta to według mnie pójście na łatwiznę z wątkiem bez większych problemów

      Usuń